2002 2015 Her er lagt ut deler av presentasjonen til Hennie – Ann Isdahl _ valør og tegneteknikker. Beste måte å tilegne seg teknikker er enten ved direkte kopiering fra pdf eller overføring av teknikker til motivet du jobber med nå.
Følg linkene:
kva betyr det, å jobbe med tegning som verktøy? med verktøy meiner vi ein undersøkande tegne aktivitet
til forskjell fra det motivbaserte beskrivande uttrykket.
( kva er forskjellen mellom motivfokusert og rombasert visuell kunst ?? skape to og tre dimensjonale overganger )
i innseilinga utvikler dere romlig abstrakte kvaliteter, satt sammen i en tegning med ulike per- spektive rom.
skaper nye natur// kultur overganger som blir til ett a- spektivt uttrykk, ett visuelt verk med tid og rom i seg.
Med fokus på tomta og tilgjengelighet, åpne i situasjonen og skape ett abstrakt rombasert form kompleks.
Og som mulig kan implementeres i prosjekteringsfasen og konkretisere nye ute- inne overganger(public acess)
oppgaver:
1 ta bilder som du ser det!!
2a) lek med skala og dybde. undersøk tomta med din egen horisont. registrer serielt.
2b) kva er nær deg, kor langt kan du se?
<tenk grid// undersøk strata> les situasjonen vertikalt og horisontalt,
koble lagvise sammenhenger // skikt i situasjonen,
både topografiske lagvise sammenhenger i golv og vertikale silhuetter i dybderommet.
2c) kva romlige kvaliteter og forløp åpner i situasjonen,
kva romlig forhold privatiserer på tomta`?
registrer på kart i en skala lav nok til å vise hvor du er og hvilke rom du undersøker.
veke 8 | mand 16 | tirsd 17 | onsd 18 | torsd 19 | fred 20 |
may/ chris | may | may | chris | may / hai | |
kl 0915 | intro | foto fra | time & | tegne | valør og |
kl 1100 | utstilling | site | space | kompleks | tegnetx |
(i) | |||||
kl 1300 | dokument | tegne | tegne | kompleks | midt GG |
on the site | tegne | tegne | gruppe | ||
tegne | kompleks | tegne | |||
kl16 | tegne | tegne | tegne | kompleks |
veke 9 | mand 23 | tirsd 24 | onsd 25 | torsd 26 | fred 27 |
may/chris | may | may | may/ hai | may/ hai | |
kl 0915 | supplere | GG/ chris | |||
utstyr | veil på sal | ferdigstille | |||
veil på sal | |||||
kl 1300 | tegne | tegne | time& space | ||
a_spektiv a_spektiv | a_ spektiv (ii) | (ii) | |||